Veelgestelde vragen

1. Hoe reserveer ik als niet lid een terrein voor tennis of padel?

Maak eerst een account aan in ons reservatiesysteem iClub via de knop 'Reserveren'. Zie ook 'Hoe maak ik een account aan?'

Kijk verder ook naar 11. Hoe maak ik een reservatie aan met niet-leden.

2. Hoe maak ik een account aan?

Een account maak je aan om te kunnen reserveren, als gast of als lid. Dit loopt via iClub, ons reservatiesysteem.

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

3. Hoe maak ik een lidmaatschap aan?

Een lidmaatschap maak je aan via iClub, dit is ons reservatiesysteem. (knop ‘Reserveren’)

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

4. Hoe betaal ik mijn lidmaatschap?

Een lidmaatschap dient steeds ONLINE betaald te worden bij aanmaak. Vermijd een manuele overschrijving.

Zie ook: ‘Hoe maak ik een lidmaatschap aan?’

5. Kan ik me ook lid maken van jullie club via Tennis Vlaanderen?

Neen, je kan je enkel lid maken van onze club via ons iClub systeem. Zie ook ‘Hoe maak ik een lidmaatschap aan

6. Ik wil deelnemen aan interclub en tornooien via TC Merelbeke. Moet ik lid zijn van Tennis Vlaanderen dan?

Ja, je dient dan zelf een lidmaatschap te activeren bij Tennis Vlaanderen. Je kiest onze club en activeert het abonnement aan 0€.

 

7. Ik maakte een lidmaatschap aan en betaalde dit online. Vanaf wanneer kan ik reserveren?

Nadat je online betaalde, kan je onmiddellijk reserveren!

8. Ik maakte een lidmaatschap aan via het iClub systeem maar betaalde dit niet onmiddellijk online.

Kan ik overschrijven, of hoe moet ik betalen?

Neen, je kan niet overschrijven! De betaling dient online te gebeuren.

Ga naar jouw accountàinschrijvingenà lidgelden. Daar staat jouw onbetaald lidmaatschap. Gebruik de oranje knoppen rechts om online te betalen met Kredietkaart of Bancontact. Van zodra je betaalt, is jouw lidmaatschap per onmiddellijk actief.

Zie ook: ‘Hoe betaal ik mijn lidmaatschap’.

9. Hoe maak ik een padelreservatie aan met 4 leden?

Een padelreservatie maak je aan via iClub, dit is ons reservatiesysteem. (knop ‘Reserveren’).

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

10. Hoe maak ik een tennisreservatie aan met 2 leden?

Een tennisreservatie maak je aan via iClub, dit is ons reservatiesysteem. (knop ‘Reserveren’).

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

11. Hoe maak ik een reservatie aan met niet-leden?

Een reservatie maak je aan via iClub, dit is ons reservatiesysteem. (knop 'Reserveren').

Klik hier voor een gedetailleerde werkinstructie.

12. Ik maakte een BETALENDE reservatie aan, maar nadien werd deze opnieuw gewist?

De reden is dat je geen betaling deed, of te laat uw online betaling voltooide. Je krijgt steeds een bevestigingsmail vd reservatie, maar door gebrek aan betaling, krijg je nadien een mail met de annulatie van deze reservatie. Kijk dit even na in je mail.

Doe de reservatie opnieuw en betaal direct online.

13. Kan ik een padelterrein reserveren met 2 spelers?

Neen, een padelterrein dient steeds met 4 spelers gereserveerd te worden.

14. Wat geef ik in als naam als 1 van de spelers geen lid is?

Je dient niets in te geven in het vak van het niet- lid, klik op ‘doorgaan’.

Verrekening gebeurt automatisch. (10 euro/tennisspeler, 8 euro/padelspeler).

Jij als reserverende doet de online betaling van alle gasten.

15. Wie moet betalen als ik reserveer met niet- leden?

Jij, de reserverende persoon, dient online te betalen.

Let op: bij niet online betalen wordt jouw reservatie automatisch gewist na enige tijd. Kijk gerust je mail na.

16. Hoe annuleer ik een geboekte reservatie?

Een geboekte reservatie annuleer je via iClub, dit is ons reservatiesysteem. (knop ‘Reserveren’).

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

17. Ik deed een betalende reservatie en wens deze te annuleren. Wordt dit automatisch terugbetaald?

Neen, een betaalde reservatie wordt niet automatisch terugbetaald. In uitzonderlijke gevallen kan een terugbetaling gebeuren. Weersomstandigheden vallen niet onder deze categorie van uitzonderlijke gevallen. Stuur steeds een mail  naar: secretariaat@tcmerelbeke.be.

18. Ik reserveerde een terrein met leden, kan ik deze reservatie nog verplaatsen naar een ander uur of andere dag?

Je kan deze reservatie annuleren en opnieuw boeken op een ander moment.

Klik hier voor gedetailleerde werkinstructies.

19. Ik maakte een betalende reservatie aan via MyTCM. Ik betaalde online, maar mijn reservatie werd toch automatisch gewist nadien. Hoe komt dit?

Meestal is de reden dat u het betaalproces niet snel genoeg afwerkte waardoor uw reservatie werd gewist. Het te laat betaalde bedrag zal van uw rekening gaan, maar 1 dag later automatisch terug op uw rekening komen. U hoeft ons daarvoor niet te contacteren. Kijk uw rekening na s'anderendaags.

20. Ik heb reeds mijn maximum aantal reservaties staan. Mag ik een naam gebruiken van mijn kind, dat ook lid is, om een extra reservatie in de week te kunnen doen?

Neen, dit is tegen de regels van onze club!

U mag enkel de namen gebruiken van leden die effectief ook op het terrein staan tijdens het gereserveerde uur.

Bij misbruik wordt er gesanctioneerd, bij meerdere misbruiken kan uw lidmaatschap geschorst worden. We trachten spelcapaciteit optimaal te garanderen mits respecteren van onze clubregels. 

21. Hoeveel keer kan ik een tennisterrein reserveren?

Je kan 1 tennisreservatie per keer op de kalender plaatsen. Van zodra jouw speeluur voorbij is, kan je opnieuw boeken.

22. Hoeveel keer kan ik een padelterrein reserveren?

Je kan 2 padelreservaties per keer op de kalender plaatsen. Van zodra jouw eerste speeluur voorbij is kan je opnieuw boeken.

23. Hoelang op voorhand kan ik als lid reserveren?

Je kan maximaal 1 week op voorhand reserveren.

24. Hoe lang op voorhand kan ik als NIET- lid reserveren?

Je kan maximaal 48 uur voor het gewenste speeluur een reservatie maken.

25. Er is geen reservatie op een bepaald uur en terrein, mag ik komen spelen zonder te reserveren?

Neen, dit is tegen de regels van onze club.

Er mag enkel gespeeld worden op een terrein na het maken van een geldige reservatie.

Bij misbruik wordt er gesanctioneerd, bij meerdere misbruiken kan uw lidmaatschap geschorst worden.

26. Ik blesseerde me tijdens het tennissen of padellen. Wat nu?

Uiteraard ben je verzekerd tijdens het sporten op onze club.

Klik hier voor meer info en welke stappen je dient te ondernemen.

27. Ik heb een tennisabonnement geldig te Merelbeke. Kan ik dan reserveren voor tennis te Oosterzele?

Jawel, wie een tennisabonnement voor Merelbeke heeft, kan ook reserveren voor Oosterzele.

Zie ook ’info en tarieven' op onze website.

28. Ik heb een tennisabonnement geldig te Oosterzele. Kan ik dan ook reserveren voor tennis te Merelbeke?

Neen, wie een tennisabonnement heeft voor Oosterzele kan niet reserveren voor Merelbeke.

Zie ook ’info en tarieven' op onze website.

29. Ik reserveerde een tennisterrein in Oosterzele, waar kan ik de code vinden om de deur te openen voor de terreinen?

De code om de deur vd terreinen te openen wordt meegestuurd met de mail van de reservatiebevestiging.

(Let op: deze code verandert regelmatig, dus bewaar je confirmatie van je reservatie telkenmale)

30. Ik ben padellid geworden van de club. Bestaat er een Whatsapp groep waar ik andere spelers kan vinden om mee af te spreken om te padellen?

Jawel, er bestaat een Whatsapp groep, als je daaraan wil toegevoegd worden stuur een mailtje naar padel@tcmerelbeke.be met uw telefoonnummer en we voegen je toe.

31. Ik ben mijn paswoord en/of gebruikersnaam vergeten om in te loggen in het reservatiesysteem, wat nu?

Ga naar het inlogscherm van MyTCM en klik op: ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten’ en volg de stappen.

32. Kan ik rackets huren op de club?

Jawel, Padel rackets zijn te huur in de cafetaria aan 2 euro/stuk. Dus let op de openingsuren van de cafetaria!

Voor tennis is verhuur niet mogelijk.

Ballen zijn te koop in de cafetaria, zie info & tarieven.

33. Kan ik rackets kopen op de club?

Voor verkoop van Padel -en Tennisrackets, besnaringen en materiaal advies, werken wij samen met tennisbesnaringen Uvyn.